Od
dwudziestu pięciu lat pracuję w szkole jako nauczyciel matematyki. |
||
A tak wygląda gabinet
matematyczny w LO w Obornikach Śląskich. Oczywiście, praca wre :-) |
Moja strona jest
skierowana przede wszystkim do uczących się matematyki, jednak i dla kolegów po fachu
może okaże się pomocna. Są tu opracowane przeze mnie kryteria ocen, zakresy materiału
oraz listy zadań. Można też zajrzeć do przygotowanych dla moich uczniów konspektów
lekcji:
1) Przekształcenia
wykresów funkcji - klasa pierwsza: daję propozycję do pracy w grupach
metodą heurystyczną. Zawiera szczegółową instrukcję dla nauczyciela oraz instrukcję
dla każdej z grup. W moim zamyśle połączyłam elementy pracy indywidualnej i grupowej
uczniów, które to połączenie uważam za bardzo efektywne i kształcące. Konspekt jest
przeznaczony do realizacji na jednej godzinie lekcyjnej.
2) Pochodna funkcji - klasa trzecia:
wykorzystuje „nowinkę” techniczną w postaci kalkulatora graficznego. Lekcja
przeznaczona jest do przeprowadzenia w klasie trzeciej liceum, realizującej program
matematyki w zakresie rozszerzonym. Celem lekcji jest budowanie intuicji związanych z
pochodną funkcji i jej własnościami, a w szczególności empiryczne stwierdzenie, że
pochodna jest też zależnością funkcyjną; badanie związków między pochodną, a
własnościami funkcji takimi jak: monotoniczność, ekstrema, nachylenie stycznej a
także utrwalanie wiedzy i ćwiczenie w lepszym rozumieniu wcześniej poznanych pojęć.
Przeznaczona jest na dwie jednostki lekcyjne (90 minut).